Słabnący popyt przyczyną strat BMW
Słabnąca sprzedaż aut klasy premium związana z szalejącym kryzysem doprowadziła do strat bawarskiego BMW. Firma przedstawiła wyniki finansowe za pierwszy kwartał wedle których straciła 152 mln euro w porównaniu do 487 mln euro in plus rok wcześniej.
W związku ze słabnącym popytem firma z Monachium ograniczyła produkcję, co ma zmniejszyć koszty prowadzenia działalności. Firma przewiduje, że przez cały rok 2009 sprzedaż nowych samochodów klasy
Centrala BMW w Monachium planuje wprowadzić nowe generacje serii 1, 3 i 5 dopiero w roku 2012, co ma się zbiec z przewidywanym przez firmę ożywieniem na rynku. Równocześnie, największy konkurent BMW, Daimler AG produkujący samochody Mercedes-Benz odnotował jeszcze większą stratę operacyjną w wysokości 1,12 mld euro. Trzecia niemiecka marka segmentu premium, należące do Volkswagena Audi jako jedyna firma nadal znajduje się ponad kreską z bezpiecznymi 363 mln euro zysku operacyjnego.
Prezes BMW Norbert Reithofer w odpowiedzi na zanotowaną przez swoją firmę stratę stwierdził, iż rynkowi rywale oferują upusty cenowe tylko dlatego, by pozbyć się zalegających na fabrycznych parkingach dużych ilości niesprzedanych samochodów.
Źródła: reuters.com, ft.com, online.wsj.com