Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home Europa UE/ Komisja otworzy biuro w grze komputerowej

UE/ Komisja otworzy biuro w grze komputerowej


03 marzec 2007
A A A

Unia Europejska zastanawia się nad wejściem do wirtualnej gry Second Life. Otwarcie biura Komisji Europejskiej w komputerowym świecie może zaskakiwać. Przestaje, gdy odkryjemy w nim ambasadę Szwecji i biura francuskich kandydatów na urząd prezydenta.

Jak poinformował rzecznik Komisji Europejskiej Mikołaj Dowgielewicz, KE coraz poważniej zastanawia się nad otworzeniem swojego przedstawicielstwa w świecie Second Life. Jednym z powodów podjęcia dyskusji nad tą propozycją jest fakt, że w blisko 4 milionowej społeczności graczy europejczycy stanowią znaczącą większość. Wagę tej liczby docenił już rząd Szwecji i rozpoczął promocję swojego kraju, umieszczając w Second Life placówkę dyplomatyczną z profesjonalną obsługą.

Obecnie, jak zauważył rzecznik KE, większość z osób, które są w stanie zająć się tym projektem jest pochłonięta pracami nad obchodami 50-lecia traktatów rzymskich. Jednak świadomość niedostatków UE w dziedzinie promocji swoich idei, w tym projektu Traktatu Konstytucyjnego powoduje, że popularny świat Second Life coraz mocniej kusi czołowych unijnych polityków.

Przykładem dla nich stała się Segolene Royale, socjalistyczna kandydatka na prezydenta Francji, której biuro wyborcze nr 748 znajduje się właśnie w Second Life. Niebezpieczeństwo skutków zlekceważenia wirtualnego świata dostrzegł też kontrkandydat pani Royale, minister Nicolas Sarkozy, którego podobizny już zdobią ściany internetowego państwa.

Świat Second Life to gra internetowa nowej generacji, wykorzystująca środowisko pozwalające na tworzenie animacji trójwymiarowych. Utworzony w 2003 roku Second Life szybko stał jednym z najpopularniejszych serwisów na świecie. Na tle innych tego typu projektów odznacza się między innymi coraz większą obecnością polityki, którą komentuje wirtualny serwis prasowy tworzony przez Reutersa . Ponadto gra wyróżnia się rynkiem, na którym zachodzą zjawiska ekonomiczne zbliżone do tych w świecie rzeczywistym, co doprowadziło do dyskusji o grze na ostatnim forum w Davos.

Na podstawie: maltamedia.com, swedenabroad.se, Rzeczpospolita, Financial Times, secondlife.com, gazeta.pl