Historia rywalizacji Google, Yahoo! i Microsoft
1975 r – Bill Gates i Paul Allen sprzedają wersję języka programowania Basic.
13 marca 1986 r. – Microsoft wchodzi na gieldę
1993 – Na uniwersytecie Stanforda powstaje jedna z pierwszych wyszukiwarek – Excite
1994 r. – Powstaje wyszukiwarka Lycos
Styczeń 1994 r. – Jerry Yang i David Filo tworzą Yahoo
Styczeń 1996 r. Larry Page i Sergey Brin tworzą szperacza www BackRub
Sierpień 1995 – Microsoft wprowadza usługi Internetowe MSN
12 kwietnia 1996 r. – Yahoo wchodzi na giełdę
Kwiecień 1997 r. – Ask Jeeves odsłania swoją wyszukiwarkę.
Wrzesień 1998 r. – Powstaje firma i wyszukiwarka Google
Czerwiec 1999 r. – Google uzyskuje 25 milionów dolarów z funduszy venture capital Sequoia Capital i Kleiner Perkins Caufield & Bers
Czerwiec 2000 – Yahoo wybiera wyszukiwarkę Google do obsługi zapytań swoich użytkowników
Sierpień 2001 – Eric Schmidt zostaje prezesem Google
Wrzesień 2002 – Google dodaje usługę Google News do swojej wyszukiwarki
Grudzień 2002 – Yahoo kupuje Inktomi by rozwijać technologię własnego wyszukiwania
18 lutego 2004 – Yahoo rezygnuje ze współpracy z Google
19 sierpnia 2004 – Google wchodzi na giełdę
20 grudnia 2005 r. – Google kupuje 5 proc. udziałów AOL, jednym z największych portali w USA i na świecie.
Kwiecień 2006 r. – Google osiąga 50 proc. udział w amerykańskim rynku wyszukiwań
8 sierpnia 2006 – Google nawiązuje współpracę z MySpace, największą stroną społecznościową, dostarczając technologii wyszukiwania oraz sprzedaży reklam kontekstowych.
Listopad 2006 – Google kupuje Youtube, najpopularniejszą stronę video
13 kwietnia 2007 – Google kupuje dom internetowy Doubleclick za 3,1 miliarda dolarów
4 maja 2007 – Microsoft informuje, że chce kupić Yahoo
18 czerwca 2007 – Założyciel Yahoo Jerry Yang zostaje prezesem
10 sierpnia 2007 – Microsoft kupuje dom internetowy aQuantive za 6 miliardów dolarów
Sierpień 2007 – Udział Yahoo w amerykańskim rynku wyszukiwań spada poniżej 20 proc.
24 października 2007 – Microsoft kupuje 1,6 proc. akcji Facebook, studenckiej strony społecznościowej i nawiązuje współpracę technologiczną ze stroną.
Grudzień 2007 – Udział Microsoft w amerykańskim rynku wyszukiwań wzrasta do 14 proc, Yahoo obsługuje 18 proc, a Google 56 proc.
1 lutego 2008 – Microsoft składa ofertę kupna Yahoo za 44,6 miliarda dolarów.
11 lutego 2008 - Yahoo! odrzuca ofertę Microsoftu jako za niską.